Scythe (VA)

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Spécifications
Public cible: Familial / adulte
Auteur: Jamey Stegmaier
Éditeur: Stonemaier
Langue: Anglais
Type de jeu: Stratégie
Nombre de joueurs: 1-5
Durée: 120 minutes

Description

In Scythe, each player represents a fallen leader attempting to restore their honor and lead their faction to power in Eastern Europa. Players conquer territory, enlist new recruits, reap resources, gain villagers, build structures, and activate monstrous mechs.

Each player begins the game with different resources (strength, victory points, movement capabilities, and popularity), their choice of several faction-specific abilities, and a hidden goal. Starting positions are specially calibrated to contribute to each faction’s uniqueness and the asymmetrical nature of the game.

Scythe gives players almost complete control over their fate. Other than each player’s individual hidden objective card, the only elements of luck are encounter cards that players will draw as they interact with the citizens of newly explored lands and combat cards that give you a temporary boost in combat. Combat is also driven by choices, not luck or randomness.

Scythe uses a streamlined action-selection mechanism (no rounds or phases) to keep gameplay moving at a brisk pace and reduce downtime between turns. While there is plenty of direct conflict, there is no player elimination, nor can units be killed or destroyed.

Every part of Scythe has an aspect of engine-building to it. Players can upgrade actions to become more efficient, build structures that improve their position on the map, enlist new recruits to enhance character abilities, activate mechs to deter opponents from invading, and expand their borders to reap greater types and quantities of resources. These engine-building aspects create a sense of momentum and progress throughout the game. The order in which players improve their engine adds to the unique feel of each game, even when playing one faction multiple times.

Vous pouvez consulter le résumé des règles en français ici !


Les extensions:

Boîte du jeu Scythe Plateau Modulaire
Scythe : Plateau Modulaire (extension)
24.99 $
Boîte du jeu Scythe : The Rise of Fenris
Scythe : The Rise of Fenris (extension)
49.99 $
Boîte du jeu Scythe The Wind Gambit
Scythe The Wind Gambit (extension)
29.99 $
Scythe Realistic Resource Tokens
Coup de cœur
Scythe Realistic Resource Tokens
34.99 $
Scythe Metal Coins
Coup de cœur
Scythe Metal Coins
33.99 $
Scythe Board Extension
Coup de cœur
Scythe Board Extension
13.99 $
Boîte du jeu Scythe Invaders From Afar
Scythe Invaders from Afar (VA) (extension)
32.48 $
Scythe expansion power dials
Scythe expansion power dials
7.99 $
Scythe 2 coins
Coup de cœur
Scythe 2$ Coins
7.99 $
Scythe Automa
Scythe Automa Cards (extension)
6.99 $

 

Avis

(3)

Écrire un avis

jeehess
5 septembre 2019
Un des jeux les plus populaire des dernières années, Scythe se passe dans une version modifiée du début des années 1900 où des automates (mechs) ont été inventés par Tesla. S'est dans cet univers qu'on se retrouve dans un type de guerre froide. Le jeu est un mixte de jeu d'exploration, gestion de ressource et placement d'ouvrier. Bien que la présence des mechs laisse penser qu'il s'agit d'un jeu de combat, on est vraiment plus dans une situation de guerre froide où OUI on peut faire des points en gagnant des combats (mais de manière limité) ces mêmes mouvement offensifs nuiront à notre réputation qui est un multiplicateur de points en fin de partie. Le matériel du jeu est de top qualité et l'automa permettant le mode solo est vraiment intéressant.
Carlitos
17 mars 2019
Super
burton21_
6 novembre 2016
le meilleur jeu de contrôle de territoire selon moi. Un must